Krossade rutor

Igår var det ju helt otroligt varmt, typ 30 grader i skuggan. Det var en ren fröjd att jobba inomhus kan jag säga, särskilt när det blir dubbelt så varmt inne på caféet som det är utomhus, så jag höll på att avlida. Var fruktansvärt skönt när jag slutat och man fick ta på sig kjol för första gången den här sommaren, woooonderful!
Ja just det, när jag kom till jobbet igårmorse så möttes jag av en kul överraskning, inslagna rutor.
Det var någon som hade gått och krossat alla våra rutor under natten, fruktansvärt moget. Man blir så jävla förbannad över vilka idioter det finns. Var tydligen två killar för en person hade sett dom, jag skulle väl gissa på en 15 år kanske? Knappast studenter som roar sig med att slå sönder rutor. Vi fick iaf temporära rutor ditsatta så vi hade öppet som vanligt och det var bra med folk trots att många hade halvdag.
Igårkväll så for vi til stan med Daniel & Jea för att ta nån öl (cider för mig :P) och bara umgås. Gick först till Färjan men där fanns det ingen sittplats så vi gick till nyöppnade Anatolia (f.d O'learys) och satte oss där. Hann beställa in en pizza som vi delade på allihop, supergod var den! Lite senare begav vi oss iaf tillbaka till Färjan och nu var det ännu mer folk, kändes som att alla var på Färjan igår, både unga och gamla. Blev väl kvar där tills halv ett ungefär då jag ville börja gå hem, frös en de och var ganska trött. Så vi promenerade hem, tog väl strax över en halvtimme, väl hemma så somnade vi som klubbade sälar.

Imorse så var vi jääävligt trötta och hade gärna sovit bra mycket längre, men eftersom min pappa skulle komma och hjälpa oss tapetsera fondväggen i sovrummet så tvingade vi oss upp halv elva. Tapetseringen gick bra och det känns jättemysigt inne i sovrummet nu med en lite varmare färg. En sängstomme i ek är det enda som fattas nu och den kommer bli skitsnygg mot den mörkbruna väggen!

En liten bild på hur det ser ut..



Helt klart godkänt för en hundring!

Nu ska jag och älskling bege oss mot Daniel och Jea, pojkarna ska roa sig med lite fiske och vi flickor ska bara ha det mysigt.

Hoppas ni får en trevlig kväll!
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0