Ett tvättäkta äventyr!




Igår hade vi tvättid och hade ganska lite tvätt för en gångs skull så då kom jag på den brijanta idén att tvätta våra runda mattor som vi har i hallen och köket. Sagt och gjort, gick med dom till tvättstugan och slängde dom i grovtvätten. Det är något jag bittert får ångra idag, för nu har vi nämligen inga mattor i hallen eller köket. :p Vi tvättade sönder dom, haha. Stod på baksidan att dom skullle tvättas hos en professionell mattvätt, äsch tänkte jag, är ju bara IKEA mattor, det här ska väl gå.Tji fick jag! Var bara att gå och slänga dom på en gång, sen fick vi rensa maskinen på ludd, var helt igenstockat!
Så nu måste vi köpa nya mattor, och det har vi ju berkligen råd med. Ser jättetomt ut när man kommer in i lägenheten nu, mattor behövs verkligen!
Nåja, vårat tvättäventyr slutade inte där. Den vanliga tvätten glömde vi helt bort efter allt ståhej med mattorn så tvättstugan hann stänga, så våra kläder blev inåsta! Paniiik! Allt var fullbokat så det gick inte att boka för att ta sig in, men det garanterar ju inte att man kommer in i samma tvättrum heller. Jag fick gå och sätta upp en lapp på dörren och snällt be nästa person som tvättar att slänga våra kläder i tvättkorgen och ställa den utanför bara. Det är väl en ganska enkel grej att göra, tycker ni inte det? När man t o m skrivit en lapp och förklarat borde väl folk förstå, vi tar ju oss inte in och vi kan ju inte stå och vänta på att någon ska komma och tvätta just i det rummet heller. Men det är tydligen inte så enkelt! Gick till tvättstugan före jag for till jobbet imorse och visst hade någon börjat tvätta där då, men hade dom ställt ut våran tvättkorg? NEJ.
Klockan fyra hade någon ställt ut våran tvättkorg, men lämnat andra hälften med kläder i tvättrummet, sen efter fem så hade någon ställt ut den också. TACK!
Ska det vara så jävla svårt att ställa ut en tvättkorg, dom skulle väl också vilja ha sina kläder om dom blev inlåsta. Men tydligen så är folk jävligt tröga och osympatiska här. Blev gode less!

Ja, det var våran kväll igår. Kul va?

Har färgat håret på älskling nu igen, det blev ju som röda skiftningar sen förra färgningen och det var inte så fint, så nu har vi lagt i vanlig mörkbrun färg. Han är så fin i mörkt hår min älskling!

Löning imorrn, som jag har längtat!
Kommentarer
Postat av: mli

Usch då för tröga människor! Är också less på såna idag!! ;P

Tack för kommentaren... =)

2008-06-24 @ 21:39:38
URL: http://zzzmli.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0