Sol och lön

Jättefint väder ute idag, tråkigt att man ska måsta jobba.. Och det kommer säkert vara mycket folk, sportlov och fint väder låter som en bra kombination.

Nu har man ju fått lön också, men den försvann ju lika snabbt som den kom, efter alla räkningar betalats har jag inte mycket kvar, så jag har inget att roa mig för den här månaden heller, jippie..
Att man inte blir lycklig av pengar är bara bullshit. Givetvis är inte pengar allt, utan ens nära och kära hade man ju inte varit lycklig heller. Men att inte ha råd att betala hyran, alla räkningar, inte kunna unna sig någonting gör en definitivt inte lycklig. Dom flesta sakerna här i livet kostar pengar, så att ha pengar till det är ju ett måste.
Jag vet själv att jag mår inte alls bra som det är just nu. Jag har knappt råd att betala alla räkningar och jag kommer inte ihåg sist jag kunde gå på stan och shoppa något till mig, det är knappt jag har pengar till att köpa mat. Sen är vi ju skuldsatta sen veterinären och med min inkomst går det inte snabbt att betala tillbaka dom pengarna, men dom vill jag betala tillbaka så snabbt som möjligt för jag hatar att vara skuldsatt, särskilt så här mycket.
Jag har det väldigt jobbigt just nu iaf, det känns som att man tappar sin livsgnista, känner sig bara deprimerad..

Så, pengar gör en visst lycklig. Det skulle göra mig lycklig iaf...
Kommentarer
Postat av: Evelina

Håller med dig! De är hemskt att vara utan pengar! Men jag hade bytt jobb om ja vore du. Nånsin funderat på typ skola dig till undersköterka eller nå sånt? De har ja funderat på att skola mig till om jag skulle sluta med bonderiet. Å sen på sidan om syssla med rehabilitering på hästryggen. För sånna som har ont i kropp eller själ, ridning sägs vara bra mot sånt. Äh vi får prata mer när vi tar å ses i veckan. Men deppa inte ihop nu, allt ordnar sig ska du se! Kraam

2008-02-26 @ 19:07:05


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0