Stum

Ja, vill ni veta något roligt? Jag kan inte prata. Eller jag kan, men det blir bara ett tyst väsande, man måste stå väldigt nära mig för att förstå vad jag säger. Fruktansvärt jobbigt kan jag säga, är man van att prata mycket så känner man sig totalt handikappad. Har inte kunnat svara i telefonen, det har John varit tvungen att göra och förklara att jag inte kan prata. Förlåt ni som ringt, men ni skulle inte hört vad jag sa om jag svarat. :p Förhoppningsvis har det gett med sig till imorrn för då har jag ingen personlig assistent som kan hjälpa mig så då vet jag inte hur jag ska göra för att kommunicera med omvärlden.

Helgen då..

Fredag var jag och Hanna duktiga och skrev klart kladden till vårat arbete och efter det unnande vi oss lite shopping.
Jea ringde medans jag var på stan och undrade om jag ville hänga på till Ewa på kvällen för lite drickande och tjatter, javisst sa jag! Så for på systemet och sen hem för att göra mig i ordning. Och det var på fredagkväll jag sakta men säkert förloradew min röst (inte för att vi pratade för mycket :p). Kom hem vi halv fem och då var jag hes som en kråka.
Lördag morgon så var rösten borttrollad. Vi for på Dagobert och åt frukost sedan for vi ut till mina päron för att John skulle leka elektriker och jag färgade lillasysters hår, lite mörkare och hon började såklart gråta. :p Fick middag där och efter den så begav vi oss hemåt för att mysa framför en film!

Idag så har vi varit och kikat på lite skotrar (skoterns dag) och guuud vad jag vill ha en skoter, så himla roligt det skulle vara! Sen handlade vi och nu är jag hemma och väntar på att klockan ska bli två då jag ska möta Hanna på biblioteket och renskriva vårat arbete.

Har ni haft en bra helg?
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0