Kåbdalis

Har varit lite dålig på att uppdatera, men ska försöka komma igång med bloggandet igen!

I lördags så var vi till Kåbdalis. Jag, John, Evelina, Simon, Emma och Kim. Var hur underbart väder som helst, strålande sol och stekhett ute, nästan sommarvärme. Så det var ju en alldeles perfekt dag att spendera utomhus, inte vill man sitta inne då inte. Jag skulle för första gången i mitt liv åka snowboard(!). Har inte ens åkt slalom tidigare, höll ju på med längdskidor när jag var yngre så det blev som aldrig att åka slalom eller dylikt, fast jag har alltid velat testa att åka snowboard, ser så kul ut. Så premiäråk blev det för mig i lördags och det gick ju... inte så bra. Satt ganska mycket på röven. :p Men så fort jag lärde mig ploga (bromsa) med brädan så kunde jag faktiskt hålla mig på benen ganska bra. Men det är svårt att åka, väldigt läskig känsla att ha benen låsta sådär, mycket lättare med skidor så man kan röra benen. Gick bra att åka ett tag, men sen gick det snett och jag blev nå så djävulskt less och slutade åka och satte mig i solen och tjurade för mig själv, haha. Ska inte skylla på nån, men jag skulle haft med mig nån som hade lite mer tålamod med mig och förstod att jag kanske inte ska åka i någon avancerad backe. Jag var ju där för att lära mig och det gör man inte på en sekund direkt. Sen vart jag less för att jag inte hade några vattentäta byxor på mig, blev dyngsur rakt igenom på två sekunder sen var jag det resten av dagen, och det är inte vidare kul..
Nåja, det var kul att testa iaf. Kanske man kan satsa på att lära sig åka snowboard nästa vinter? :)

image93

            

På kvällen blev vi bjudna på grillat hemma hos min mor och far, så himla gott! Blev grillpremiär. :)
Sen upptäckte jag ju att jag hade skaffat mig en snygg bränna också, haha. Hade bränt mig massa i ansiktet, speciellt min näsa, så jag såg ut som Rudolf, hemskt! ;P Har faktiskt kvar det än, men det syns inte lika mycket längre.
Sen har jag ju varit förkyld sen i fredags och det verkar också börja ge med sig nu, skönt.

Imorrn måste jag på ett möte på Arbetsförmedlingen, så jag måste vara ledig från jobbet. Suck!

Jaja.. Hade ni en bra helg?
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0