Back to work

Första jobbdagen efter semestern idag, tråååååkigt!

Tänkte väl skriva om helgen, inte haft tid att skriva förrän nu...

Fredag började jag dagen med att skriva ett desperat blogginlägg som Evelina nappade på. ;) Vi for på stan och shoppade litegrann sen åt vi på Dagobert, gott gott. Sedan for jag hem ett tag och väntade på att Evelina skulle bli klar hemma på gården och när hon väl blev det så rullade jag ut mot Västmark. Där blev det lite ridning, i full galopp haha. Efter ridturen gjorde Evelina glassbomb som vi mumsade på framför en film som gick på tv. For väl hem efter två nån gång? Blev ganska sent. Men en kul dag, tack för att du räddade mig ur tristessen Evelina!

Lördag så for jag, älskling och Neo ut till Alvik en sväng. Åt middag och så där se for vi till Johns föräldrar och hämtade lagade kläder samt hann med en liten fika. Sen bar det av hemåt.

Söndag styrde vi kosan mot Piteå, eller Långnäs snarare. Hade bestämt på lördagen att jag, John och pappa skulle fara på Pite Dragway. Innan vi ens kom dit så började det regna så det blev ingen dragracing förrän drygt tre timmar senare kanske. Tog ett bra tag innan det slutade regna, sen tog det sin stund att torka banan med jetmotorn också. Men sen så kikade solen fram och bilarna började rulla.. en liten stund. Då var det en bil som hade läckt ut olja över banan som dom var tvugna att torka upp OCH DET TOG TID! Dom sa att det berodde på någon mysko olja som inte gick bort eftersom dom fick torka om och om igen, men idag fick jag höra av älskling att traktorn som var ute och fixade på banan OCKSÅ hade läkt olja, därför det tog sån tid! Måttligt less var man ju och man ville inte fara hem heller, ville ju se Funny Car och Top Fuel så det var bara att sitta och rulla tummarna. TILLSLUT kom dom igång så jag fick se det och jävlar vilket drag! Var skitfränt, synd att så få tävlar i Funny Car och Top Fuel. Direkt det var slut så for vi hem, likaså större delen av publiken. Fem timmars försening är inte sådär jättekul. På hemvägen köpte vi pizza till middag som åts upp i Alvik. Trötta efter en lång dag så rullade vi in på Tuna vid tiotiden, slocknade en timme senare.

Kan lägga in lite bilder från i söndags senare, orkar inte just nu.

Hade ni en bra helg?
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0