Fullspäckad helg

Ja då var helgen över, får dra en liten resumé över vad som har skett...

Fredagen for jag till Jea en sväng och myste och såg film, var väldigt trevligt.
Filmen vi såg hette Juno, kan jag rekommendera och se.

image36

Lördag begav sig jag och älskling ut mot skogen. Första anhalten var hem till Alvik till min mor o far för att gratta pappsen som fyllde år i fredags. Så vi fikade och så, John hann även byta en rem till bilen som har gnällt o varit jobbig nu ett tag. :P
Sen for jag till Evelina och John for hem till sina föräldrar. Jag och Evelina for ut på en ridtur tillsammans, var perfekt väder, vindstilla och någon enstaka minusgrad. Bara solen som saknades! Så det var mysigt!
Då vi kom tillbaka lagade vi lite tacopaj till middag och sedan var det bara att duscha och göra sig i ordning för kvällens fest ute i Selet. Vi var kvar hos Evelina ganska länge och förfestade (skulle nog ha stannat där också), men vid tio-tiden for vi väl ut till dom andra. Var kul till en början men sen blev det bråk och jag fick höra en massa jävla skit. Är det något jag verkligen hatar så är det när folk pratar om en istället för med en. Och att en vuxen människa ska bete sig så tycker jag är så fruktansvärt larvigt. Jag tappade iaf festuget efter att få höra all skit människan sagt om mig och John också för den delen, så jag ville mest bara åka därifrån. Vid två for vi tllbaks till Evelina för att sova.
Söndagen blev seg och jag var väl fortfarande lite less sen kvällen innan, men vi for iaf till Johns föräldrar och blev bjudna på mat och sen begav vi oss hemåt för att hinna parkera bilen i Karpen. Grymt jobbigt att passa dom tiderna för övrigt.
Kände mig dålig när vi kom hem och vad tror ni jag har dragit på mig?
Magsjuka.
Är det något jag verkligen avskyr så är det magsjuka. Finns väl ingen som tycker om det, men jag har sån spyfobi så jag försöker verkligen undvika att spy i den mån det går, jag mår ju illa bara jag hör någon annan spy, usch.
Ne jag hatar verkligen magsjuka. Som tur är så har jag fått en väldigt lindrig form och det är jag tacksam över. Är hemma från jobbet idag iaf men hoppas att jag är frisk till imorrn, har ju inte råd att vara hemma. Särskilt inte efter det här med Ozzy, det gick ju lös på en del så vi är ganska skuldsatta nu. Är så sjukt att det ska kosta så mycket att ta hand om sitt djur när det är sjukt, att man ska behöva skuldsätta sig för att ge dom vård. Men det är ju klart man gör det, man vill ju veta att man har gjort det man kan för dom.
Men vi har fått mycket hjälp av folk i våran omgivning den här månaden och det är vi så tacksamma över, verkligen. Utan er hade det aldrig gått. Kärlek.

Nu vill jag bara att älskling ska komma hem och krama mig och tycka synd om mig.
Se hoppas jag att jag inte smittat honom, det vore inte kul alls.
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0