Julfest

Sitter på skolan just nu, har lunch.
Ikväll ska vi ha "julfest" här på skolan, äta lite mat och så, sedan blir det att jag sover över här tills imorrn för det blir alldeles för sent att köra hem ikväll. Ser inte framemot att sova här, är ju förbannat jävla svinkallt här inne! Har då hittat mig en soffa som jag ska paxa, har ju nämligen inget liggunderlag eller liknande. Sedan ska jag ta på mig mysdress och stänga in mig i sovsäcken och hoppas på att bli varm. Sedan om jag kan somna får vi väl se, rummet där soffan är har nämligen ingen dörr och jag är ju väldigt lättstörd av ljud....
Klev upp 05.30 imorse så jag är inte den piggaste mörten, jag hoppas det blir att sova ganska tidigt om jag får låta lite som en pensionär. :P
Mina älskade bebisar är kvar hemma, Johns mamma ska se till dom och ge dom mat. Men usch vad jag hatar att lämna dom ensamma. Det är ju mina barn och morsgrisar är dom båda två så då känns det extra jobbigt! Nåja, dom överlever ju, kommer ju hem imorrn efter skolan.

Annars då..
Helgen har varit lugn och skön.
Fredag var vi ut och åt på Waldorf för att fira lillasyster lite i förtid, hon är ju nere i Karlstad när hon fyller år så. Jag har förresten bokat en tågresa ner till Karlstad i slutet på Januari, en sån där för 25 kr, svinbilligt ju, fick dessutom liggvagn. Så jag ska ner en snabb sväng och hälsa på henne då!

Lördag tog vi fram våran julgran och sedan for vi ut mot byn en sväng för att hämta extraljus, som vi sedan monterade i söndags!

Ja, mycket mer har inte hänt...

Sååå...puss!
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0