Jag testar mig fram..

Idag åt jag rotsakssoppa till middag, som jag hade tagit med mig hem från caféet. Och tro det eller ej, men det var första gången jag smakade den, trots att jag jobbat där i tre år, ha ha. :p Alla som känner mig vet ju att jag är ganska kräsen och lite feg för att testa nya grejer. Men på senare år har jag faktiskt blivit lite bättre på det och nu ikväll när jag ändå var ensam hemma och bara skulle göra mat till mig själv tänkte jag att det var ju ett ypperligt tillfälle att testa soppan, tycker jag inte om den är det ju bara att slänga den. Men det var faktiskt gott! Så den kommer nog få följa hem fler gånger.

image70


Ikväll är sista kvällen ensam, imorrn kommer min älskling hem, ska bli skönt. Känns tomt här hemma utan honom, jag är ju som van att ha honom här hemma varje dag, så det blir tomt när han är borta.
Jag kan inte föreställa mig att leva utan honom, det går bara inte. Det ska vara vi två, sådetså.

Om allt går som jag vill så far vi till IKEA på lördag med mamma och pappa, behöver en massa småkrafs, speciellt lampor, vardagsrummet just nu är ett oändligt mörker bara. Så nu håller vi tummarna att John får pengar i veckan så vi kan fara dit (men pessimist som jag är så tror jag inte han får det).

Imorrn är det dags för "jobbintervjun", är väl ingen intervju direkt, dom ville bara att jag skulle komma in så dom får träffa mig och så. Borde ha stora chanser att få jobbet iaf, men jag är lite lur på att dom är mer ute efter sommarjobb och jag är ju ute efter extrajobb som jag kan kombinera med det jag har nu, för jag kan inte sluta det jobb jag har nu om jag inte får mer timmar någon annanstans. Så det känns lite vemodigt gällande det här jobbet, men det vore toppen om jag kunde få jobba helger och så där. Sen får jag fortsätta mitt sökande efter ett heltidsjobb, vilket inte är det lättaste...
Blir iaf en lite sovmorgon imorgon för jag har tagit ledig på förmiddagen för att kunna fara på intervjun, så det ska bli skönt att få sova ut lite, sen är inte helgen långt bort!

Kanske skulle ta mig lite kvällsfika nu..

image71
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0